مقالات مرتبط با طراحی برای چاپ
منظور از قطع کتاب ، انداز طول و عرض کتاب یا هر نوع نشریه ای است . گروه بندی کتاب ها بر اساس قطع ، به منظور استفاده آسانتر یا متناسب با نوع کاربرد آن کتاب در نظر گرفته شده . . .
بر خلاف کارهایی مانند بروشور ، پوستر یا تراکت که نیاز به صحافی ندارند ، کتاب و سررسید بعد از چاپ نیاز به فرآیندی مانند فرم بندی و صحافی دارد تا بخروجی کار صورت یک کتاب یا سررسید تولید شود . . .
یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از چاپ افست پدید آید ، سفیدک زدن لبه متن ها (و کارها) است . بخصوص اگر فونت مربوط به متن ها کوچک باشد ، سفیدک زدن باعث ناخوانایی متن خواهد شد . . . .
با توسعه صنعت چاپ ، امروزه تقریبا می توان روی هر چیزی چاپ کرد . دستگاه های متنوع چاپ برای مصارف مختلف تولید شده اند که امکان چاپ روی سنگ ، کاغذ ، چینی ، نایلون ، چوب و ... . . .
پنجه ماشین چاپ (Gripper Edge) افست ، وسیله ای گیره ای شکل است که وظیفه گرفتن ، کشیدن و ارسال کاغذ به ماشین چاپ را بر عهده دارد . به بیان دیگر پنجه ماشین چاپ ، گیره هایی فلزی شبیه . . .
پانتون یا پنتون (به انگلیسی: Pantone) شرکتی است واقع در شهر کارلستات نیو جرسی که بهخاطر سیستم رنگ پانتون (PMS) که فضایی رنگی و اختصاصی است و در صنایع بهویژه چاپ استفاده میشود، شناخته میشود.
در صورتی که رنگ های مورد . . .
رجیستر علامتی است که معمولا به شکل به علاوه یا ضربدر که درون دایره یا چهار ضلعی قرار می گیرد . این علامت جهت کنترل روی هم خوری رنگ های در چاپ افست استفاده می شود . در ماشین های . . .
کارت های ویزیت بصورت شیت شده و با ماشین افست چاپ می شوند ، در نتیجه با توجه به ابعاد زینک این ماشین ، رعایت ابعاد کارت ویزیت ضروری است (این موضوع به جهت صرفه جویی در مصرف کاغذ و . . .
آشنایی با چاپ داغی و دستگاه طلاکوب
چاپ داغی که با نام چاپ طلاکوب یا نقره کوب و ... نیز شناخته می شود ، نوعی از چاپ است که با تهیه کلیشه و استفاده از ورقه های نازک فلزی در رنگهای . . .
بارکدها اعداد یا خطوطی حاوی اطلاعاتی درباره یک محصول هستند که توسط دستگاه بارکد خوانده می شوند . با توجه به ضخامت و فاصله بین خطوط ، بارکدخوان قادر به تشخیص مشخصات درج شده در بارکد می باشد . در . . .
امروزه هزاران نوع فونت و حرف مختلف با سبک های متفاوت را می توان از طریق اینترنت پیدا کرد. فونتها یکی از ارکان مهم طراحی، تجارت و بازاریابی به شمار می روند چرا که زبان یک . . .
خبرنامه ابزاری برای دستیابی و اطلاعرسانی به مخاطبین خاص با علایق مشترک درباره رویدادها، داستانها یا نکات خبری مسایل خاص است.از زمان رواج نشر رومیزی در دهه ۱۹۸۰ تاکنون هزاران نوع خبرنامه تهیه وچاپ شده است… خبرنامه، هرنوع مطبوعه گاهشمار . . .
کارت ویزیت ابزاری است برای معرفی خلاصه خدمات و راه های تماس با شما ... هر چه کارت طراحی شده زیباتر و اصولی تر باشد تمایل مشتری به نگه داشتن آن بشتر است . برای طراحی این کارت کوچک در . . .